goodmorning vietnam

efter en 6-timmars lang resa pa vagar som knappast kan kallas vagar, borttappande mitt ute i ingenstans p.g.a dimma (panik, julia, matilda? nej nej, ni kanner val oss, lugna och tysta i alla situationer) ar vi nu antligen framme i vietnam. vi traskade over gransen som vi aldrig gjort annat (borjar kanna oss som vana backpackers nu, finally!) visade lite noncharlant upp passen (men hittar ni inte visumet? det ar ju MELLAN kina och laos!) och gick sedan och kopte tagbiljetter till hanoi. (okej har kan jag erkanna att det uppkom vissa problem, allt vi hort om att man ska akta sig for att bli lurad i vietnam stammer!)

vi befinner oss i en gransstad, lao cai, och aker alltsa vidare till hanoi om ca 1 timme!

en snabbis om kina: soluppgangen over ricefields terrance var det vackraste vi sett i vara 20 & 19-ariga liv. det ar INTE ofta julia kjallquist och matilda strandberg grater over naturens under, men ni skulle varit med klockan 06.13 i yuanyang, det var grejer det!

nu ska vi leta efter ett ordentligt stalle att dricka kaffe pa, kan behovas da vi inte lyckades fa sovplatser pa taget, 12 timmar pa en trabank  - kan bli kul!

massa karlek till er alla fran era alskade backpackers

Kommentarer
Postat av: kevin

Då hoppas jag verkligen att ni tog bilder på den soluppgången. Inte för att jag har ett behov av att gråta... Men, bilder på soluppgångar är fina.

2009-04-05 @ 16:47:55
Postat av: Papsen Erno

SooooFt !! Jo, soluppgångar IRL är bättre än på film eller hur ?

Jaha ni känner er coola nu, det är en läcker känsla, härligt och väl unnat er.

Muchos Kärlek , från ett falun där snön smälter och gatorna är torra !!

Mmmmm paps

2009-04-05 @ 22:09:00
Postat av: Ida

Åh! Jag bara läser och saknar dig, syster! Men ha det bäst och soluppgångar som framkallar gråt låter inte fel. Här är det vårsol så det skriker om det, jag övningskör varje dag och guess what? tjejen som kör upp 7 maj heter IDA! Herregud... Jag älskar dig!!!!

2009-04-06 @ 18:15:59
URL: http://idakjallq.blogg.se/
Postat av: ebba

åå julle julle. vilket liv ni lever va??! :) jag avundas er och ser fram emot din hemkomst. puss :)

2009-04-07 @ 15:19:53
URL: http://withorwithoutcontrol.blogg.se/
Postat av: mamma Gunilla

de sötaste påskkärringarna hittils. vad spännande allt låter. Fast nu är det himla härligt här hemma med. fåglarna är som galna isen är borta och solen bränner. Hanoi var en helt fantastisk stad för tio år sedan. Det är den säkert nu med. fast ni kan ju jämföra den den lou prabang och då är väl Hanoi som vilken storstad i Asien som helst. MAx

2009-04-12 @ 18:35:34
URL: http://adell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0