samtidigt i nk...

nu har vi borjat kanna oss hemmastadda i var nya stad, nongkhai. vara larar-karriarer gar hogre uppat for varje dag som gar. vi kampar pa med vara 4-5-6-graders! allt ar faktiskt valdigt bra, shyssta med-volontarer (kan det heta sa??), underbar mat och trevliga thailandare.

det storsta problemet vi har just nu ar val varmen, jag vet faktiskt inte hur varmt det ar (har inte sett en termometer sen jag kom hit) men jag kan gissa pa att det ar runt 35 grader pa dagarna. men vi ar ju inte dom som sitter still nar problemen kommer, nej nej, vi hittade snabbt ett hotell med en pool som vi nu har belagrat ca 75 % av var vakna och lediga tid, sa ni behover inte vara oroliga for oss precis, haha.  

just nu ar matilda (eller tila som hon foredrar) och har grammatik-lektion med munkarna! nagot som hon har varit nervos over i flera dagar, haha. jag darimot, ska ha conversation med dom lite senare, det ar tydligen betydligt mycket enklare, man svarar bara pa fragor om livet utanfor templet, typ. kan ju bli intressant! tydligen far dom den mesta informationen om sadant fran TV annars, sa jag har forberett mig pa att svara pa saker som skillnaden mellan FBI och CSI och sant.



matilda har haft flera personliga kriser under denna resa, p.g.a sitt namnbyte. forst hette hon alltsa MATT (som vi skrev i forra inlagget). men det funkade inte, det var for svart att uttala. da testade vi med TILDA. icke det heller.
darfor kan jag stolt idag presentera for er... TEATCHER TILA!
 


var allas favorit, HEAD-SHOULDERS-KNEES-AND-TOES, KNEES-AND-TOES



har ar varan balkong, och det absolut basta stallet att lasa bocker pa! det ar aven har vi har vara matlagningskurser, bilder fran dom kommer senare.



farskpressad apelsinjuice kan man kopa nastan varsomhelst. kostar ca 15 bath, vilket ar 3-4 svenska kronor. (det ar annat an oslo-priserna det, tjejer! haha)

datorn jag sitter pa just nu ar inte den snabbaste om jag uttrycker mig enkelt, sa tyvarr hinner jag inte ladda upp nagra fler bilder idag. nu ska jag ivag och lara munkpojkar allt jag kan!!!!

la-gon! JULIA

(tila halsar saklart)



Kommentarer
Postat av: max strandberg

Vilka underbara bilder på er. Ni verkar ha fullt upp med undervisningen. Man blir bara så stolt; matlagningskurs, munkar och gulliga ungar med humor och så värmen det är nästan för mycket

Nu firar vi Tommy och tittar på Keralabilderna snart är det te och tårta. Klara har precis gjort en intervju med Sissel för ECT. Ute är det väldigt grått och trist.

Alla kramar från ja vad skulle barnen kalla mig?

/MAx

Alla hälsar så mycket.

2009-02-11 @ 20:53:17
Postat av: Josephine Sundström

Heej Julia!!

Vad lustigt att jag råkade slinka in här för första gången idag när jag bara för några dagar sedan bokade en resa till Tanzania som volontär!! :D Kraams

2009-02-12 @ 17:28:43
URL: http://beyourbeautifulself.blogg.se/
Postat av: amanda

aaaah tjejer det ser så fint ut!! vad kuuul!

och jullan, mkt stolt över head shoulders knees and toes låten - den verkar ju trots allt vara en hit, vart man än kommer i världen!

saknar dig, men du verkar inte sakna sverige ;)

ta hand om er! pusspusspuss

2009-02-12 @ 22:58:18
Postat av: Ingrid

åhh, vad det ser underbart ut! TÄNKER MASSA PÅ ER!

2009-02-13 @ 00:56:55
URL: http://ingridlovisa.blogg.se/
Postat av: Vanda

Matilda,

jag drömde just att du kom hem. Helt spontant stod du bara där och sa: "Jag är hemma nu". Ser riktigt härligt ut. Ta hand om er,

kramar från Vanda

2009-02-13 @ 10:25:03
Postat av: Papsen Erno

Jag gillar din byxbenslängd !! Det är min tjej det, närmar sig pappsens shorts !! Annars verkar det ju helt , helt OK !! Rackarns vad läckert !! Kul att ni fått vad ni slitigt för , ser ut att motsvara förväntningarna . vinterkramar i solsken från falun

erno

2009-02-15 @ 10:50:51
Postat av: lisis grahn!

ååh ni verkar ha de underbart:;) jullan jag ser att du redan är en thais i klädseln:D här har vi tonvis med snö och tjugo minus så neeej vi är inte alls avisen på värmen hehe. take care! puspuss från lisa

2009-02-15 @ 19:24:03
Postat av: Tila

hej hopp papsen! ja du.. De skulle nog ha sv[rt med "X'et fast o andra sidan ar det kort. Du och Erno har fatt en inbjudan att bo hos var rektor om ni kommer till Thailand. Han blev valdigt fortjust nar vi beratta om era yrken!!! Oh, Keralabilderna! niice! Har mina sms fran mitt thainummer kommit fram? kram

2009-02-16 @ 09:22:11
Postat av: Tila

Oh vanda du e sa bra pa att komentera! mkt nice!!

2009-02-16 @ 09:23:03
Postat av: Jesper the nazi jr

din lille korv.

jag vill vara i dina skor! jag hatar snö och kyla. julia, hoppas att du har det jätte-super-duper-mega bra. puss puss från din jesper i lilla falun (ps, det är melodifestivlen nu och jag hoppas att du håller dig uppdaterad på näten för melidifestivalen har ju besäkt dalarna och det bör man veta om om man kommer där ifrån. emd var här!! bara så du vet. ja nu vet du. suck.. men puzzzzzzzzzzen

2009-02-24 @ 21:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0